Akadálymentesítés

Cégünk megoldást kínál vakok és gyengénlátók, illetve mozgássérültek akadálymentes és biztonságos közlekedésére.


 

Kültéri megoldásaink:                                     Beltéri megoldásaink:

Meglévő burkolatra

Helyszínen öntött akrilith vezetősáv

kültéri akrilith vezetősáv

 

vasúti aluljáró rámpa

 

Rozsdamentes vezető sín és szegecs

villamos megálló

 

Újonnan építendő burkolat

Kőporcelán figyelemfelkeltő lap

KÖKI figyelemfelkeltő

 

Beton kő

KÖKI betonkő

Meglévő burkolatra

Helyszínen öntött akrilith vezetősáv

általános iskola

 

beltéri megoldás

 

Újonnan építendő burkolat

Köporcelán vezető lap

KÖKi vezetősáv

 

 

 

 

 


























































A taktilis jelzések – geometriájukat tekintve – hosszú évek kutatómunkája nyomán nyerték el a mai szabványokban (pl. 

ISO/FDIS 23599:2012) is rögzített formájukat. 

A talppal és segédeszközzel egyaránt érzékelhető, gyalogos közlekedést segítő burkolatokon a nemzetközi gyakorlatban

többféle jelzéskép honosodott meg, melyek közül a leggyakrabban a hazánkban is alkalmazott „vezető” és „veszélyt jelző” 

sávokat használják. A vezetősáv feladata, hogy a közlekedők számára kijelölje a biztonságos közlekedést biztosító gyalogos 

folyosó tengelyét, illetve az ehhez kapcsolódó, innen leágazó útvonalakat. A vezetősáv az útvonal tengelyével párhuzamosan 

futó, a környező burkolatból kiemelkedő párhuzamos bordákból áll.

A veszélyt jelző sávot a jelölendő akadály vagy veszélyforrás előtt, biztonságos távolságban kell elhelyezni, olyan lépés irányú
szélességben, hogy a jelzést véletlenül ne lehessen átlépni (min. 60 cm). A veszélyt jelző burkolat a környezetből kiemelkedő,
raszterben elhelyezett, gömbsüveg vagy csonka kúp alakú, pontszerű elemekből áll. A raszter a közlekedési sáv tengelyéhez 
képest lehet párhuzamos vagy diagonális (45°) hálózatú.”
 
A barázdált, hornyolt vezető elemek elhelyezésével biztosítható a biztonságos közlekedés és tájékozódás a vakok és 
gyengénlátók számára, olyan közterülteken, illetve közintézményekben ahol nem található természetes vezetőelem
(fal, korlát, sövény, járda...) 
A botot használók vezetősinként, a botnélküli látássérültek pedig taktilisan használhatják az elemeket.